Haber

Şikayetvar şöyle açıkladı: Türkiye 2023’te en çok neyden şikayet etti?

Çözüm platformu Complaintvar 2023 bilgilerini açıkladı. Aylık ortalama 28 milyon ziyaret alan platformda, bir yıl içinde 520 binin üzerinde şikayet çözüme kavuşturuldu. En çok şikayet; E-ticaret, finans ve internet servis sağlayıcıları denildiğinde en çok merak edilen markalar Trendyol, WhatsApp ve Instagram oldu. Platform yıl boyunca gündemin nabzını da tuttu. Edinilen bilgiye göre; Fiyat artışları, dolandırıcılık, ilaca ulaşamama ve vize almada yaşanan sorunlar gündemde kaldı.

 

520 binden fazla şikâyet çözümlendi

Meryemvar’ın açıkladığı verilere göre 2023 yılında 162 bin 48 olan tescilli marka sayısı 2023 yılında 193 bin 993’e ulaştı. Platforma aylık ortalama 28 milyon ziyaret gerçekleşti. 2022 yılında 346 bin 393 şikayet çözüme kavuşturulurken, 2023 yılında bu sayı yüzde 50 artışla 521 bin 527’ye ulaştı. 2022 yılında 9 milyon 261 bin 720 olan toplam üye sayısı 2023 yılında 11 milyon 119 bin 972’ye yükseldi. 2022 yılında 2 milyon 620 bin 471 olan şikayet sayısı ise 2023 yılında yüzde 38 artarak 3’e yükseldi. Verilere göre Meryemvar’da en fazla trafiğin olduğu ay 30 milyon 46 bin 884 ziyaretçiyle Ocak ayı oldu.

 

Memnuniyetin büyük kısmı gayrimenkul ve inşaat sektöründen geliyor

2023 yılında müşterilerini en çok mutlu eden branş ise yüzde 51 memnuniyet oranıyla gayrimenkul ve inşaat sektörü oldu. İnternet platformları yüzde 48 memnuniyet oranıyla ikinci sırada yer alırken, mobilya ve konut tekstili üçüncü, gıda sektörü ise dördüncü sırada yer aldı.

 

Meryemvar’dan 2023’te 2 yeni özellik

Meryemvar, 2023 yılında iki yeni özelliğini duyurdu. Tüketiciler artık çözüm aradıkları konuları görüntü kaydederek markalara hızlı ve etkili bir şekilde iletmeye başladı. Yıl içerisinde platforma 97 bin 736 video şikayet ulaştı. Platformun taşınabilir uygulaması da geçen yıl kullanıma sunuldu. 2023 yılında alınan şikayetlerin yüzde 36,5’i kullanıcılar tarafından belge (fotoğraf veya video) iletildi.

 

2023’te en çok kullanılan dolandırıcılık prosedürleri nelerdi?

Complaintvar, 2023 yılını değerlendirdiği kapsamlı araştırmasında farklı bir çalışma da gerçekleştirdi. Türkiye’de dolandırıcılık vakalarının hızla arttığı 2023 yılında platform, dolandırıcılık taktikleri paylaşarak tüketicileri uyardı. Platformdan yapılan açıklamaya göre yıl içerisinde Türkiye’de en sık görülen dolandırıcılık vakaları şöyle sıralandı: Finansal kurum adı altında dolandırıcılık, istihdam adı altında dolandırıcılık, e-ticaret markası taklidi adı altında dolandırıcılık, Devlet kurumları ve STK adı altında dolandırıcılık, bahis siteleri adı altında dolandırıcılık, araç kiralama markası adı altında dolandırıcılık ve burs vaadiyle dolandırıcılık…

 

Şikayetvar 2023’te gündemin nabzını tuttu

Çözüm platformu Complaintvar, yıl boyunca yayınladığı araştırmayla Türkiye gündemine dair bilgilerini paylaşmaya devam etti. Çeşitli ürün ve hizmetlerdeki artışlar şikayetvar kullanıcılarının en çok şikayet ettiği konular arasında yer aldı. Bu şikayetlerin en çok arttığı konular arasında fahiş kira artışları da yer aldı.

EYT ile rekabet yarışını hızlandıran maaş terfisi yine en çok tartışılan konulardan biri oldu. Geçtiğimiz yıl hayati ilaçlara ulaşamayan vatandaşlar çözümü Şikayetvar üzerinden ararken, 2023 yılında IMEI kayıt fiyatlarının 6 bin 91 TL’den 20 bin TL’ye çıkmasıyla yaşanan sıkışıklık, IMEI kayıt sorununa yol açarak şikayetlerin artmasına neden oldu. Haftada 93 kez.

Vize almakta zorluk yaşayan vatandaşlar, yıl boyunca bahisle ilgili sorunlarını platformda dile getirerek çözüm aramaya devam etti. Artan fiyatlar nedeniyle yeni beyaz eşya almaya gücü yetmeyen ve alternatif olarak arızalı ürününü tamir ettirmeyi düşünen kullanıcılar, yetkili servis şikayetlerinin artmasına neden oldu.

Öte yandan 2023 yılına damgasını vuran olaylardan biri de elbette dolandırıcılık vakalarındaki artış oldu. Dolandırıcılar birçok farklı ortam ve yöntemle vatandaşları kandırmaya çalıştı. Bu tür dolandırıcılık olaylarına ilişkin vatandaşlardan çok sayıda şikayet platforma ulaştı.

2023 yılında çok konuşulan ve halen tartışmalara neden olan bir diğer olay ise WhatsApp üzerinden yabancı numaralardan gelen aramalar veya mesajlar oldu. Birçok kullanıcı, farklı bahanelerle gelen bu uluslararası arama ve mesajlarla ilgili endişelerini Complaintvar’a iletti.

 

Aramaların çoğu e-ticaretle ilgili

Mutfakvar’da 2023 yılında en çok ziyaret edilen bölüm 43 milyon 40 bin 515 ziyaretçiyle e-ticaret bölümü oldu. En çok ziyaret edilen şubeler arasında internet servis sağlayıcılar (31 milyon 536 bin 552) yer alırken, finans (28 milyon 317 bin 931) en çok ziyaret edilen şubeler arasında üçüncü sırada yer aldı. Platformun diğer en çok merak edilen bölümleri ise kamu, beyaz eşya ve alışveriş şubeleri oldu.

 

Şikayetlerde en fazla artış yetkili servislere!

Verilere göre, bir önceki yıla göre şikayet sayısının en çok arttığı kategori yüzde 927 şikayet artış oranıyla yetkili servisler (beyaz eşya) oldu. Finansal yatırım danışmanlığı şirketleri yüzde 866 şikayet artış oranıyla ikinci sırada yer alırken, onu bilgisayar bileşenleri ve iç donanım markaları takip etti.

 

E-ticaret şikayetleri yine zirvede

Şikayetvar verilerine göre 2023 yılında en fazla şikayet 487 bin 188 şikayet ile önceki yıllarda olduğu gibi e-ticaret şubesine geldi. Finans şubesini 405 bin 367 şikayet sayısıyla en çok şikayet edilen departman olarak öne çıkarken, finans şubesini internet servis sağlayıcılar (370 bin 556), iletişim (323 bin 828) ve kargo ve taşımacılık (319 bin 856) takip etti. ).

 

E-ticarette en çok şikayet edilenler nelerdi?

E-ticaret sektörüyle ilgili en sık karşılaşılan şikâyetler, sipariş edilen işin haber verilmeden iptal edilerek yüksek fiyatla satışa sunulması, görseldeki işin teslim edilen işten farklı olması, kalitesiz ve kusurlu iş gönderilmesiydi. İşin söz verilen sürede teslim edilmemesi, kargoda geç ve kusurlu teslimatlara çözüm getirilmemesi, kampanya dönemlerinde işin fiyatının olduğundan yüksek gösterilerek indirim olarak yansıtılması, işin teslim edilmesi öne çıkan diğer şikâyetler olarak sıralandı. faturasız çalıştığından iade sürecinde ortaya çıkan sorunlara çözüm sunmuyor. .

 

“Kredi kartlarından bilgimiz dışında para çekiliyor!”

Complaintvar verilerine göre 2023 yılında en çok şikayet edilen ikinci şube olan finans şubesinde, kredi kartlarından habersiz para çekilmesi ve bankaların harcama itirazlarına olumlu yanıt vermemesi güven eksikliğine neden oldu. Ayrıca para transferi, fatura ödeme gibi işlemlerde fiyatların ve kart ücretlerinin düşürülmesi de dile getirilen bir diğer sorundu. Kampanya kurallarına uyulduğu halde mil ve puanların yatırılmaması, ATM bakımlarının yapılmaması, para kaybı nedeniyle para iadesinin geç yapılması, ATM sayısının yeterli olmaması diğer şikayetler arasındaydı. Edinilen bilgiye göre bağlantı platformlarıyla ilgili en sık şikayet edilen sorunlar şu şekilde sıralanıyor:

 

İnternet yüzü yine yoruldu!

Kurulum ve transfer süreçlerinde verilen randevu tarihine uyulmaması, vaat edilen internet hızının sağlanamaması, iletişim kaybı ve internet arızalarının çözümü konusunda yeterli desteğin alınamaması, vaat edilen hizmetin verilmemesine rağmen iptal süreçlerinde haksız cayma ücreti talep edilmesi , farklı bir firma adının sadece abone yapmak amacıyla kullanılması, yanıltıcı ve yanlış bilgi verilmesi ve sonrasında oluşacak sorunların sorumluluğunu kabul etmemek.

 

Türkiye 2023’te bu bölümlerden vazgeçti

2023 yılında Türkiye’nin içinde bulunduğu ekonomik ve sosyal koşullar nedeniyle birçok alanda değişiklikler yaşandı. Edinilen bilgiye göre şikayetlerin en çok azaldığı şube önceki yıllara göre yüzde 57 düşüşle kiralık ve villa şubesi oldu. Artan maliyetlerin bir yansıması olarak düğün salonu şikayetleri yüzde 50 oranında azaldı.

 

En çok hangi markaları araştırdık?

Geçtiğimiz yıl Trendyol, Mısırvar’daki sayfası 2 milyon 917 bin 253 sayfa görüntülenmeyle en çok aranan marka oldu. Trendyol’u WhatsApp (2 milyon 854 bin 54), Instagram (2 milyon 486 bin 104) ve Türk Telekon (2 milyon 473 bin 483) takip etti.

 

En çok şikayet İstanbul’dan…

2023 yılında nüfus ortalamasına göre bin kişi başına düşen şikâyet sayılarına bakıldığında, İstanbul yüzde 77,4 şikâyet yoğunluğuyla en çok şikâyet alan il oldu. İstanbul; Bunu Antalya, Ankara ve İzmir takip etti. Şikayete ilişkin bilgiye göre Muş, önceki yıllarda olduğu gibi 2023 yılında da en az şikayetin geldiği il olarak kayıtlara geçti. En az şikayetin olduğu diğer iller ise Hakkari, Adıyaman ve Kars olarak sıralandı.

 

En çok şikayet ettiğimiz ay temmuz oldu

Şikayetvar verilerine göre 2023 yılında en fazla şikayet 358 bin 543 şikayetle temmuz ayında geldi. 2023 yılında en çok şikayetin yapıldığı gün Pazartesi, en fazla şikayetin yapıldığı saat ise 14.00 oldu. Yıl boyunca en çok şikayetin alındığı tarih ise 10 Temmuz 2023 olarak belirlendi.

 

2023 yılında Meryemvar’a ulaşan ilginç şikayetler şöyle sıralandı:

“İlişkimize heyecan katıyorsunuz”

“Şikâyet etmek için değil, teşekkür etmek için yazıyorum. Sakızın üzerine not yazan kişiden Allah razı olsun. Allah razı olsun… İlişkimize heyecan katıyorsunuz. Her biri yerli yerinde… Özellikle kız arkadaşımın karşısına çıkanlar. Bugün yine seni hatırladık, güldük, eğlendik…”

 

“Meyve suyu bomba gibi patladı”

“Bu bir şaka ama gerçek. Ne içtiğin belli değil. Gece uyuduğumuz sırada meyve suyu bomba gibi patlayarak evdeki herkesi uyandırdı. Korkunç bir şey, midemize ne girdiğini bilmediğimiz bir meyve suyu. Patlama o kadar güçlüydü ki tavanı deldi!”

 

“Çedarın içinde metal kaşık bulundu.”

Marketten aldığım kaşar peynirinin içinde metal kaşık bulundu. İnsan sağlığını hiçe sayan bu firmadan alışverişimi bıraktım. Tüketiciler, videoyu izleyin ve gelecekte yapacağınız alışverişleri ve seçeceğiniz şirketi düşünün.”

 

“Oyun yüzünden eşim evdeki ruh gibi!”

“Bu oyunu yapan ve icat eden kişiye saygılarımı sunuyorum. Tanrı size bildiği gibi davransın. Senin yüzünden eşime ulaşamıyorum. Eşim evde bir ruh gibi… Var mı yok mu belli değil. Umarım oyun sistemleri çöker. Karanlık bir belaya benzeyen oyunlar.”

 

Vatandaştan Güneş’e: “Çok bunaldık, biraz keselim”

“Tamam anladım sen evrenin hayat kaynağısın, büyüksün, kralsın ve çok ateşlisin kardeşim. Biraz kısın. Yemin ederim bunaldık. Bildiğiniz gibi çok fazla şikayet alıyorsunuz. Biraz özveri, çok değil, biraz empati! Eğer dünyada olsaydın sana böyle bir sıcaklık versek hoşuna gider miydi?

 

“Köftemden akrep çıktı”

“Tanınmış bir köfteciden sipariş ettiğim üründe canlı akrep bulundu. Canlı bir akrep! Kardeşlerimin yemeğindeydi. Çocuklar korkudan ne yapacaklarını bilemeyince yoğurdun içine attılar. Bir hayat bu kadar hafife alınmamalı. Ağır bir yaptırım istiyorum; ilaçlama, ceza… Böyle bir şey olamaz, bunlar dikkat edilmesi gereken şeyler… İlaçlama vs. Ama ben gerçek yaptırımlar istiyorum.”

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

haber-halfeti.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Türkiyenin En iyi Hizmeti Sunan Hizmet Ofisi Firmaları Bulmak ücretsiz ve kolaydır Ankara evden eve nakliyat
Başa dön tuşu