Haber

Kozmetik sektöründe yeşil dönüşüm

İSTANBUL (İGFA) – Kozmetik sektöründe Yeşil Dönüşüm temasının işlendiği ve moderatörlüğünü Merve Yıldırım’ın yaptığı oturumda; KÜAD Yönetim Kurulu Lideri Levent Kahriman, KÜAD Kongre Lideri Fuat Arslan, KÜAD Başkan Yardımcısı Bülent Konca ve KÜAD Yönetim Kurulu Üyesi Belgin Şile konuşmacı olarak yer aldı. ,

KÜAD İdari Lideri Levent Kahriman, Kozmetik Sanayicileri ve Araştırmacıları Derneği’nin kozmetik stratejisinin belirlenmesinde önemli bir yere sahip olduğunu vurgulayarak, “Özellikle Amerika’da sinemanın gelişmesiyle birlikte dünyada kozmetik sektörü patladı. Ortadoğu ve Avrupa’da şampuan ve kremlerle üretim yapmış bir kozmetik sektörümüz var. Şu anda ülkemizde 3600’ün üzerinde üretim tesisi ve 50.000’in üzerinde tescilli marka insan kaynağı ile dünyada ve ülkemizde sağlıklı üretimin vurgusudur. KÜAD olarak yapmaya çalıştıklarımız; Türkiye’nin kozmetik stratejisini oluşturmak. Ülkemiz aslında bir kültürel miras ülkesidir. Binlerce yıldır medeniyetlere eşlik etmiş topraklardır. Çağdaş dünyada sürdürülebilir olan mirası kültürel mirasla birleştirmek istedik. Biz buna aslında etno kozmetik diyoruz. Türkiye’de biz bu bilinci, bu mirası nasıl oluştururuz diye uğraşıyoruz. Ülkemizde eko tasarım yapmaya çok yatkın. Bunları bir sentez halinde sunmaya çalışıyoruz. Bu nedenle tarımsal miras standımız var. Bu stand da ilham verici olacak.”

KÜAD Kongre Lideri Fuat Arslan, kozmetik bölümünün dünyada ve ülkemizde büyük bir potansiyele sahip olduğunu belirterek, “Bugün kozmetik bölümü olarak 198 ülkeye ihracat yapıyoruz. Özellikle son dönemde cilt bakım ürünlerine olan ilgide bir önceki yıla göre yüzde 16’lık bir artış yaşandı. Türkiye’de kozmetik ihracatımız ithalatımızın önünde. Öte yandan Türkiye kozmetikte de üretim üssü konumunda. Yeşil anlaşma, dünyadaki en yeni sorunlardan biridir. Ülke olarak çok hızlı aksiyon alabilen bir ülkeyiz. Karbon salınımını 2030’da yüzde 50, 2050’de yüzde 0 azaltmak için çalışmalar var. Bu konuda yapılması gerekenler var. Şube olarak bunları kaldırabilecek potansiyele sahibiz. Bugünkü amacımız kongrede bu bilinci oluşturmaktır. Bir dönüşüm yaşanıyor. Dolayısıyla sürdürülebilir bir ihracat için klasik modelden uzaklaşıp daha döngüsel bir modele geçmek gerekiyor. Kongremizin ana temasını yeşil mutabakat olarak belirledik. Bu yıl kongrede yüzde 60 büyüme oranı yakaladık. Yerli hammadde ve yerli ambalaj üretimi noktasında bir an önce planlamalar yapmamız gerekiyor” dedi. dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu